CBP en VendorLink partner in uitgave analyses voor gemeenten

Datum: March 28, 2012
Categorie: Algemeen inkoopnieuws
Auteur: CBP/VendorLink

Op 28 maart 2012 hebben Sjoerd Oskam van CBP (Combined Business Power) en Roy de Brouwer van VendorLink een samenwerkingsovereenkomst ondertekend op het gebied van het uitvoeren van Spend analyses voor de gemeentemarkt. CBP en VendorLink bundelen met deze overeenkomst hun krachten als reactie op de wens van veel gemeenten om de Spend analyses verder te professionaliseren en dit te kunnen automatiseren met gebruikersvriendelijke software.

CBP heeft de afgelopen jaren vele publieke organisaties en in het bijzonder vele gemeenten, ondersteund met het uitvoeren van Spend analyses ofwel ABC-Pareto analyses. Door de steeds verdere bezuinigingsmaatregelen voor gemeenten en afnemende budgetten is het voor gemeenten belangrijker dan ooit tevoren om het inkoopportfolio inzichtelijk te maken.

VendorLink is de nieuwste online Spend Management software. Met VendorLink krijgen gemeenten een 360-graden beeld van de organisatie uitgaven. VendorLink stelt gemeenten in staat de uitgaven op gebied van inkooppakket, leverancier, kostenplaats, kostensoort en projectniveau door middel van dashboards en grafieken te presenteren. Met één oogopslag is er inzicht in analyses zoals de ABC-, Kraljic- en Contract compliance analyse. Een kaart van Nederland maakt direct inzichtelijk wat er binnen de regio van een bepaalde gemeente wordt ingekocht en welk volume dit betreft. In het kader van meer MKB vriendelijk aanbesteden is dit een essentiële toevoeging.

VendorLink brengt de actuele spend in kaart, beoordeelt leveranciersprestaties op kwalitatieve en kwantitatieve gronden, stelt organisaties in staat contractafspraken te monitoren en risico's te analyseren.
VendorLink is ontwikkeld door mensen die al jarenlang ervaring hebben in de inkoopmarkt. Zij zijn in de markt actief met geautomatiseerde oplossingen voor Spend Management en Vendor Rating.

De samenwerking tussen CBP en VendorLink, levert een juiste combinatie van kennis en softwareondersteuning op, die unieke mogelijkheden biedt om gemeenten te ondersteunen bij het uitvoeren en professionaliseren van hun spend analyses. Uniek is dat CBP voor meer dan 250 gemeenten een spendanalyse uitvoerde en deze kennis heeft ingebracht in VendorLink waarmee gemeenten met behulp van deze softwaretool snel en zeer effectief inzicht krijgen in de totale uitgave.
Daarnaast kunnen ze profiteren van de ondersteuning van CBP op het gebied van Spend Management, variërend van het ondersteunen bij de import van de juiste crediteurenstanden tot het formuleren van concrete verbeterplannen en uitvoeren van duurzaamheidanalyses.

CBP is een inkoopadviesbureau dat met ongeveer dertig medewerkers en 75 freelance professionals een specialist is op het gebied van inkoop en aanbesteden. CBP heeft al voor vele organisaties een inkoopfunctie opgezet, waar inkoopadvies en het opzetten van een strategisch inkoop- en aanbestedingsbeleid een belangrijk onderdeel van uitmaken. CBP kenmerkt zich als een inkoopadviesbureau met zeer veel kennis en ervaring bij met name de overheid.
Voor meer informatie kunt u terecht op www.vendorlink.nl en www.cbp.nl